Är väl bara att fylla på med min historia
Valborgmässoafton 2009 åkte min far upp till Stockholm för att hämta en s40 -00 vi tittat ut oss.
Efter några månader, någon gång på sommarlovet så började jag att handjaga med sonax medel. Polertrassel och frotté användes. Först strök jag ut polish (alltså inte polerade), torkade av och lade på flytande hårdvax. Jag hade ingen aning om hur man skulle göra.
Efter det gick det några månader igen, så fick jag höra att min farfar hade en polermaskin, en enkeltrissig oscillerande. Bara köra på igen. Samma medel användes.
Under den tredje gången, kom jag fram till något jag inte visste hur jag skulle göra riktigt. Jag minns inte riktigt vad. In till datorn, söka, söka, söka... Oj, vad är det här för sida, bilvårdsforum.se?
Sen drog det igång, jag läste och läste och blev mer och mer inspirerad. Snart gjorde jag min första beställning på BBV och inhandlade mig en polermaskin ala Biltema.
Sedan dess har jag kört ett gäng bilar åt släkt och vänner och gjort sammanlagt tre beställningar på BBV.
Intresset och kunskapen har gått spikrakt uppåt och jag har fått in en fot på Ditec i byn där jag körde roterande för första gången, på lägsta varv och vita transportbilar iofs.
Får se om jag fortsätter en längre tid, än så länge ser jag det som en chans att utvecklas. Men jag ser en risk att mitt privata pulande halkar undan och entusiasmen försvinner.
Fortsätter jag kommer jag eventuellt få möjlighet att gå en utbildning på Ditec, värde cirka 70 (tusen alltså), betald eller inte vet jag inte. Men det skulle vara fränt och mycket givande!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)