Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Tips på däckmedel ?
- Funk
- Moderator
Tips på däckmedel ?
Är det någon som kan rekommendera en "däckglans" som håller länge men inte blänker för mycket.. Jag har kört med Perl, men nu är den slut..
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Manor
- Moderator
Re: Tips på däckmedel ?
Jag tycker att jag har testat ett antal olika däckmedel men hittills alltid gått tillbqka till Perl.
Optimum har ett medel (inte säker på namnet men kan ha varit Optimum Tire Protection & Coating) som var riktigt hyfsat. Aningen glansigare än Perl, men bättre hållbarhet. Nu lägger jag ändå på Perl varannan till var tredje tvätt...och det går så pass snabbt att det inte är ett större problem.
Optimum har ett medel (inte säker på namnet men kan ha varit Optimum Tire Protection & Coating) som var riktigt hyfsat. Aningen glansigare än Perl, men bättre hållbarhet. Nu lägger jag ändå på Perl varannan till var tredje tvätt...och det går så pass snabbt att det inte är ett större problem.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
- Medlem
Kör med denna. https://bilvardskungen.se/product/chemi ... gKksfD_BwE
Blir inte speciellt blank när man torkat av den.
Blir inte speciellt blank när man torkat av den.
Polestar2
- Funk
- Moderator
Den har jag provat, men ej fastnat för till just däck...
/Thomas
PS: Kör också Polestar 2..
/Thomas
PS: Kör också Polestar 2..
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
- Medlem
Har nyligen köpt hem Auto Finesse Satin Tyre Créme och bara hunnit lägga på en omgång på vinterhjulen efter rengöringen. Tyckte det blev en bra finish, men kan inte alls uttala mig om hållbarheten än.
Tänkt mig en tvätt imorgon, så om behovet finns så åker det även på sommarhjulen.
Tänkt mig en tvätt imorgon, så om behovet finns så åker det även på sommarhjulen.
-
- Medlem
Ja strunta i Biltemas är väl det jag kan säga åtminstone
Håller med om Perl, nästa på tur för testning är Gyeons Tire express (om ingen här varnar mig), otroligt imponerad av alla Gyeons produkter jag testat, så har förväntningar där.
Håller med om Perl, nästa på tur för testning är Gyeons Tire express (om ingen här varnar mig), otroligt imponerad av alla Gyeons produkter jag testat, så har förväntningar där.
- Funk
- Moderator
Gyeons Tyre Q2 imponerar i alla fall inte på mig. Ett lager täckte dåligt, två blev för blankt.. Perl vinner och är beställd igen..
/Thomas
/Thomas
- Manor
- Moderator
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
- Medlem
Tire express är väl den gråa..? Testat och var väl ok. Det jag tyckte var smidigt vet att man kan lägga på blöta däck. Annars utmärkte den sig inte direkt.
-
- Medlem
Blev en pava Tershine Refined istället för Gyeon. Får återkomma med omdöme
-
- Medlem
-
- Ny Medlem
Någon som provat carpro's däckförsegling? Grymt dyr så det tar emot att köpa
-
- Medlem
Jag har provat Refined nu, men är inte jätteimponerad.
Det som är bäst är förpackning (till skillnad från concept Vista) och konsistens på själva medlet. Lätt att applicera.
Hållbarheten på däcksidor är knappast mycket bättre än Biltemas, dvs inte alls. Och då har det varit ganska torrt ute.
På plast håller det bättre, men även här är det inte jätteimponerande. Men det är ju heller inte överdyrt. 200kr och det kommer räcka länge.
Men räkna med att man måste lägga nytt varannan vecka.
Det som är bäst är förpackning (till skillnad från concept Vista) och konsistens på själva medlet. Lätt att applicera.
Hållbarheten på däcksidor är knappast mycket bättre än Biltemas, dvs inte alls. Och då har det varit ganska torrt ute.
På plast håller det bättre, men även här är det inte jätteimponerande. Men det är ju heller inte överdyrt. 200kr och det kommer räcka länge.
Men räkna med att man måste lägga nytt varannan vecka.
-
- Medlem
Nån som provat Car Care Products Silica Dressing?
Deras silica schampo e ju trevligt iaf
Deras silica schampo e ju trevligt iaf