Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Större avfettningsspruta/kempåläggare
-
- Medlem
Större avfettningsspruta/kempåläggare
Har redan pumpbara sprutor,5 och 8 liters,men ser att swedol har kampanjpris på sin 30 liters "avfettningsspruta" nu,så jag undrar,använder ni mindre sprutor/påläggare endast,eller är det några som använder större som man kan trycksätta med kompressor? Vilka sorter/fabrikat har ni? Kanske nån även använder swedols och vill komma med synpunkter?
- Lundberg
- Trogen Medlem
Re: Större avfettningsspruta/kempåläggare
Kör bara 1.5 liters trycksprutor, räcker alltid till minst en bil. Har 20l dunkar med tappra fyllda med färdigblandat/koncentrat som jag fyller ifrån. Snabbt och smidigt
// Jack
- Perra83
- Entusiast
Men inte blandar du till en årsförbrukning på en gång?
Jag har bara några liter som max. Vill inte att det ska stå och bli dåligt.
Jag har bara några liter som max. Vill inte att det ska stå och bli dåligt.
-
- Ny Medlem
Jag har satt på bildäck ventiler på mina trycksprutor, se bara till att du har en säkerhetsventil på sprutan. Funkar klockrent.
- Funk
- Moderator
Jag gör precis som Lundberg, t.ex alkalie har jag färdig i 20 liters dunk med tappkran..
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
- Ny Medlem
Hej.
Jag kan ge lite feedback på just Swedols tryckluftsspruta...
Vill dock säga att jag själv arbetar på ovanstående företag så jag kanske är lite färgad. Har dock själv köpt denna men till andra ändamål än bilvård.
Jag upplever produkten som av god kvalitet. Man kopplar ju på en kompressor och bygger upp tryck, sen stänger man ventiler och sprutar på. Den lilla mängd tryck som används för att lägga på ämnet gör ju att trycket håller länge som tusan.
Med full tank är den dock ganska tung att dra runt, men den här ju hjul och en rätt lång slang till munstycket så i garagemiljö lär det inte vara något bekymmer. Finns ett litet mätrör på utsidan så man ser mängden vätska i behållaren.
Jag gillar sprutan och skulle gärna ha en till bilvården också om jag hade plats.
Swedol har vanliga sprutor som är lite större av bättre kvalitet i sortimentet också men dom har jag inte testat och kan inte säga om dom fungerar väl eller inte.
Hoppas detta gav dig något iaf även om jag som sagt är lite färgad och inte testat andra produkter av samma typ
Jag kan ge lite feedback på just Swedols tryckluftsspruta...
Vill dock säga att jag själv arbetar på ovanstående företag så jag kanske är lite färgad. Har dock själv köpt denna men till andra ändamål än bilvård.
Jag upplever produkten som av god kvalitet. Man kopplar ju på en kompressor och bygger upp tryck, sen stänger man ventiler och sprutar på. Den lilla mängd tryck som används för att lägga på ämnet gör ju att trycket håller länge som tusan.
Med full tank är den dock ganska tung att dra runt, men den här ju hjul och en rätt lång slang till munstycket så i garagemiljö lär det inte vara något bekymmer. Finns ett litet mätrör på utsidan så man ser mängden vätska i behållaren.
Jag gillar sprutan och skulle gärna ha en till bilvården också om jag hade plats.
Swedol har vanliga sprutor som är lite större av bättre kvalitet i sortimentet också men dom har jag inte testat och kan inte säga om dom fungerar väl eller inte.
Hoppas detta gav dig något iaf även om jag som sagt är lite färgad och inte testat andra produkter av samma typ
-
- Medlem
Jag köpte denna,och din beskrivning skorge stämmer bra. Hade man haft annat än grus på tvättstället hade den varit ännu bättre