Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Kränzle högtryckstvätt
-
- Medlem
Kränzle högtryckstvätt
Hallå på er! Nu är det så att min 13 år gamla högtryckstvätt börjar svaja i trycket. Det är en Nilfisk. Har funderingar på att köpa en Kränzle istället. Nu till min fråga! Finns det någon form av adapter så man kan använda sina gamla tillbehör från Nilfisk till en Kränzle maskin? Jag har en foamlans, terasstvätt, taklans för dosering av medel för att slippa mossa på taket och avloppsrensare som jag skulle vilja använda med den nya maskinen alla utom taklansen är kopplade med bajonettkoppling. Taklansen kopplas med nilfisks klickkoppling. Mao så behöver jag två adaptrar. Finns det??
-
- Medlem
Re: Kränzle högtryckstvätt
http://www.waxdog.se/product.php?id_product=576
det ser ut att vara bajonettkopplingen men den andra klickkopplingen vet jag inte.
det ser ut att vara bajonettkopplingen men den andra klickkopplingen vet jag inte.
- Manor
- Moderator
Min gamla högtryckstvätt innan Kränzlen var en Alto (sedermera Nilfisk)...jag köpte en adapter som innebär att jag kan använda terasstvätten, borsten och foamlancen. Du kommer inte bli missnöjd på Kränzlen, stor kvalitetskänsla och mysig att använda .
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
- Medlem
Härligt med snabba svar! Tackar!