God kväll!
Är på jakt efter en ny och behändigare tryckspruta för HD-grön eller motsvarande dvs den ska endast användas med alkaliska medel EJ kallavfettning eller liknande.
Hozelock har en som verkar smidig, rymmer 3 liter och har ett "droppfat" vilket är ett krav då alla sprutor jag hittills testat tenderar att släppa nån droppe då och då och eftersom jag tvättar på macken så vill jag inte ha kem i inredningen.
Smolket i bägaren är väl att den inte har vitonpackningar och är väl förmodligen av klenare karaktär än min Gloria Pro 5.
Vad tror ni? Kan den fungera eller har ni tips på någon annan spruta?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Tips på ny tryckspruta för HD-grön eller annan förtvätt
-
- Ny Medlem
- Logan
- Entusiast
- Kontakt:
Re: Tips på ny tryckspruta för HD-grön eller annan förtvätt
Jag har alltid kört med Epoca Tec one. Har 3 st En som gör skum en för kallavfettning och en för alkalisk
dom är på 1.5 liter och 299:- så inte billigaste i världen men den har inte svikit mig ännu under 2 år och nästan dagligen användning.
dom är på 1.5 liter och 299:- så inte billigaste i världen men den har inte svikit mig ännu under 2 år och nästan dagligen användning.
The passions is what drives the art. Detailing for life
-
- Ny Medlem
Räcker det med 1,5 liter?
Tänker att det går åt en del till en hel bil inkl. fälgar och ev. dörrgångar och kanske för att bättra på där det håller på att torka innan det verkat klart?
Tänker att det går åt en del till en hel bil inkl. fälgar och ev. dörrgångar och kanske för att bättra på där det håller på att torka innan det verkat klart?
- Logan
- Entusiast
- Kontakt:
Ja bilen ska ju inte bada i medlet så tycket det räcker gottFågelbo skrev:Räcker det med 1,5 liter?
jag brukar väl göra av med 1,2 när jag lägger ut ett redigt lager
men alla gör väl olika
Sedan är frågan vilket man värdesätter mest
ha med sig tyngre flaska och inte behöva ladda om eller lätt och smidig och ev behöva ladda om
The passions is what drives the art. Detailing for life
- Lundberg
- Trogen Medlem
Jag tycker 1.5 räcker, men kolla in skum sprutan som har fått egen tråd här nyligen, om du vill köra en skummande förtvätt så funkar den riktigt ra vad jag har förstått det som
// Jack