Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
SelaClean Gummiförnyare!
-
- Ny Medlem
SelaClean Gummiförnyare!
Tjena,
Köpte får några månader sedan en flaska SelaClean Gummiförnyare av Bollnäs bilvård. Har läst att SelaClean ska vara väldigt bra till just gummimattor och INTE göra dem hala.
Så första gången jag använde medlet så tvättade jag av mattorna med HD-Grön, lät dem torka och sen sprutade jag på lätt med SelaClean och lätt det torka. Sen när jag satte mig i bilen gled jag nästan in under ratten så hala mattorna var.
Tog säkert 2 veckor innan mattorna var någorlunda normala och jag tänkte att jag säkert hade överdoserat eller gjort något fel. Så vid nästa tvätt försökte jag mig på gummiförnyaren igen fast nu sprutade jag på väldigt lite medel och gnuggade ut det med en svamp och lätt torka. Men med samma resultat.
Vad gör jag för fel? Får ta och beställa en flaska Concept Outline när jag får lön och hoppas på att den fungerar bättre.
MVH
Lars
Köpte får några månader sedan en flaska SelaClean Gummiförnyare av Bollnäs bilvård. Har läst att SelaClean ska vara väldigt bra till just gummimattor och INTE göra dem hala.
Så första gången jag använde medlet så tvättade jag av mattorna med HD-Grön, lät dem torka och sen sprutade jag på lätt med SelaClean och lätt det torka. Sen när jag satte mig i bilen gled jag nästan in under ratten så hala mattorna var.
Tog säkert 2 veckor innan mattorna var någorlunda normala och jag tänkte att jag säkert hade överdoserat eller gjort något fel. Så vid nästa tvätt försökte jag mig på gummiförnyaren igen fast nu sprutade jag på väldigt lite medel och gnuggade ut det med en svamp och lätt torka. Men med samma resultat.
Vad gör jag för fel? Får ta och beställa en flaska Concept Outline när jag får lön och hoppas på att den fungerar bättre.
MVH
Lars
Senast redigerad av 1 Ziffen, redigerad totalt 14 gånger.
- Nisse
- Sponsor
- Kontakt:
Re: SelaClean Gummiförnyare!
Hej Ziffen !
Vi har kört med Selaclean gummiförnyare i flera år....
Vi hänger gummimattorna i tvätthallen och sprutar på K7000 alkalisk medel...samma effekt som HD Grön...efter att detta fått verka i ca 10min så spolar vi av med högtryck...gummimattorna får sedan hänga i rekondhallen och torka riktigt torr...sedan lägger vi på Selaclean gummiförnyare...och sedan får detta torka in i gummit...Vi har gjort detta på 1000tals fordon åt både privatpersoner och bilföretag och det har aldrig varit några problem...
Finns en del golvmattor som det är mer plast i än gummi....Men har inte upplevt att det skulle vara något problem med dessa ändå...Vi har bl.a. Toyota som vi rekondar salubilar åt...och skulle det vara problem med just detta så skulle dom hört av sig direkt !!
Vi använder just Seleclean gummiförnyare för att inte just golvmattorna skall bli hala...Vi testade att annat medel och då blev det för halt...så vi återgick till Selaclean igen....
Du verkar inte alls göra något fel !!
Men testa Concept Outline...så har du något att jämföra med....
Vi har kört med Selaclean gummiförnyare i flera år....
Vi hänger gummimattorna i tvätthallen och sprutar på K7000 alkalisk medel...samma effekt som HD Grön...efter att detta fått verka i ca 10min så spolar vi av med högtryck...gummimattorna får sedan hänga i rekondhallen och torka riktigt torr...sedan lägger vi på Selaclean gummiförnyare...och sedan får detta torka in i gummit...Vi har gjort detta på 1000tals fordon åt både privatpersoner och bilföretag och det har aldrig varit några problem...
Finns en del golvmattor som det är mer plast i än gummi....Men har inte upplevt att det skulle vara något problem med dessa ändå...Vi har bl.a. Toyota som vi rekondar salubilar åt...och skulle det vara problem med just detta så skulle dom hört av sig direkt !!
Vi använder just Seleclean gummiförnyare för att inte just golvmattorna skall bli hala...Vi testade att annat medel och då blev det för halt...så vi återgick till Selaclean igen....
Du verkar inte alls göra något fel !!
Men testa Concept Outline...så har du något att jämföra med....
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
- GnagetAnders
- Medlem
Väcker liv i den här gamla tråden. Finns det ngt medel som är lika bra eller bättre än Selaclean gf ?
Senast redigerad av 1 GnagetAnders, redigerad totalt 14 gånger.
- limban
- Forumägare
- Kontakt:
Mattias på vår rekond gillar vår egna White dressing grymt mycket till alla plast, vinyl och däck, och gummimattor utan att göra dom hala..GnagetAnders skrev:Väcker liv i den här gamla tråden. Finns det ngt medel som är lika bra eller bättre än Selaclean gf ?
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
- GnagetAnders
- Medlem
Hur står sig det jämfört med BBV Tire & Vinyl Gloss 5L
?
?
Senast redigerad av 1 GnagetAnders, redigerad totalt 14 gånger.
- limban
- Forumägare
- Kontakt:
Sv: SelaClean Gummiförnyare!
efter som den är vattenspädbar så har den bredare användningsområde..
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
-
- Trogen Medlem
Jag kör concept outline på mattorna. Supernöjd med det
Senast redigerad av 1 deciso, redigerad totalt 14 gånger.
-
- Medlem
SCIC Från MaFra är grymt bra på mattor.
Senast redigerad av 1 Bisolvon, redigerad totalt 14 gånger.
- limban
- Forumägare
- Kontakt:
testa och njut..
- Snodden
- Medlem
limban: klockan i datorn går fel , några minuter för fort .
2013-11- 23 00.01 är den nu, inte 00.59
2013-11- 23 00.01 är den nu, inte 00.59
Senast redigerad av 1 Snodden, redigerad totalt 14 gånger.
- limban
- Forumägare
- Kontakt:
hehe,,,,,bara gå in på det och fixa..Snodden skrev:limban: klockan i datorn går fel , några minuter för fort .
2013-11 23 00.01 är den nu
- limban
- Forumägare
- Kontakt:
sommartid,,hehe...
- Perra83
- Entusiast
Fungerar BBV Vista Pro på gummimattor och bagagemattor av plast? Vill alltså inte att ytan ska bli hal!!!