Nybliven polernörd skrev:Tackar Popp jag blev nöjd kunde kanske fått dom lite bättre om jag kört mer med 500,800 pappret.. Men ägaren blev nöjdpopp skrev:Bra jobbat.![]()
Dom blev nästan som nya igen.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Nybliven polernörds olika projekt :)
-
- Medlem
Re: Nybliven polernörds olika projekt :)
- Hej
- Medlem
Det gjorde du bra! Du ser, vi bilvårdsnördar fixar sånt här på första försöket med rätt prylar och lite is i magen! Tjusigt! ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
-
- Medlem
Ha ha ja det har du rätt i tackar nu blir det att göra mera lyktor!Hej skrev:Det gjorde du bra! Du ser, vi bilvårdsnördar fixar sånt här på första försöket med rätt prylar och lite is i magen! Tjusigt!
-
- Medlem
Liquid Elements olika produkter verkar väldigt intressanta. Återrapportera gärna hur lackskyddet ECO Shield presterar i vinter och framåt. Verkar fantastiskt med 3 års hållbarhet, andra keramiska lackskydd man kan lägga själv brukar ange 12-18 månader som mest. Kan ju läggas i flera lager (upp till 8 lager) och är det så många som krävs för full livslängd? Ser att du lagt 2 lager. Innehåller det SiO2 kiseldioxid som jag sett att andra keramiska är uppbyggda på eller har detta en annan "bas"?
Tack för fina beskrivningar av produkterna och tillvägagångssätt i tråden
Mvh Anders
Tack för fina beskrivningar av produkterna och tillvägagångssätt i tråden
Mvh Anders
- e_king
- Entusiast
2 lager lägger man för ökad tålighet, glans och för att vara mer säker på att man har täckt hela ytan som ska skyddas. Lack, glas, plast m.m. Själv gör jag det med alla lackskydd jag lägger. Keramiska. Det har silica som grund.Galaxy skrev:Liquid Elements olika produkter verkar väldigt intressanta. Återrapportera gärna hur lackskyddet ECO Shield presterar i vinter och framåt. Verkar fantastiskt med 3 års hållbarhet, andra keramiska lackskydd man kan lägga själv brukar ange 12-18 månader som mest. Kan ju läggas i flera lager (upp till 8 lager) och är det så många som krävs för full livslängd? Ser att du lagt 2 lager. Innehåller det SiO2 kiseldioxid som jag sett att andra keramiska är uppbyggda på eller har detta en annan "bas"?
Tack för fina beskrivningar av produkterna och tillvägagångssätt i tråden![]()
Mvh Anders
/Fredrik
-
- Medlem
E_king hann före men det var bra för han kan det bättre än mig
. Tack för dina ord Galaxy beställ helt grymma saker !!!
-
- Medlem
Var längesedan det hände något här för mig. Men skadade mina fingrar förra året äntligen på väg tillbaka inte trodde jag att dra av 2 senor å nerver skulle vara så segdraget. men nu efter 3 operationer å lång rehab så om 2- 3 månader till lagom till poler säsongen så ska jag kunna belasta fullt. Väntar ivrigt på min nya bil v 19 en Kia sportage 2016 CRDI 2.0 AWD Automat, GT Line Infra red. Sedan all tvättning å hjälpa andra med deras bilar så blir ett bra år detta å ska försöka vara mer aktiv i min tråd detta år!
- Hej
- Medlem
Kul att du är tillbaka! Tråkigt med de skadade fingrarna - hoppas du återkommer med 100 %! Jag stelopererade en led i ena foten i höstas och det är väldigt segdraget att blir återställd, men skam den som ger sig. Vi ska tillbaka helt, helt enkelt!
Och grattis till ny bil! Ser fram emot bilder!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
-
- Medlem
Hej skrev:Kul att du är tillbaka! Tråkigt med de skadade fingrarna - hoppas du återkommer med 100 %! Jag stelopererade en led i ena foten i höstas och det är väldigt segdraget att blir återställd, men skam den som ger sig. Vi ska tillbaka helt, helt enkelt!Och grattis till ny bil! Ser fram emot bilder!
Tackar har följt din tråd skönt att vi närmar oss som sagt vi ska tillbaka:] ja riktigt nice förbättring på den bilen det blir bilder när jag fått den.
-
- Trogen Medlem
Audi a6 från 2006 o framåtNybliven polernörd skrev:Det är en Audi A6 från 2001 så nästan rätt Korvisoch tack för din ord!!
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
-
- Medlem
Ha Ha ja de kan man säga henkek
-
- Medlem
Hej!
Tänkte fråga lite om råd ska polera en Sliten Audi a6 med mycket tvättrepor efter bil tvätt. Blir nog en 2 stegare eller lämnar Meguiar's DA Microfibre Cutting Disc mycket städning efter? Funderar på antingen Scholl s3 xxl på Meguiars microfiber cutting disc, Sedan Carpro essence efter. Eller kanske köra på Meguiar's DA Microfibre Cutting Disc och tillhörande Meguiar's DA Microfibre Correction Compound D300 sedan deras Meguiar's DA Microfibre Finishing Disc och deras Meguiar's DA Microfibre Finishing Wax.
Tänkte lägga ESCLATE och sedan 2 lager Master sealant som skydd vad tycker ni är bäst av dessa 2 eller har ni andra tips på bra medel.
Tänkte fråga lite om råd ska polera en Sliten Audi a6 med mycket tvättrepor efter bil tvätt. Blir nog en 2 stegare eller lämnar Meguiar's DA Microfibre Cutting Disc mycket städning efter? Funderar på antingen Scholl s3 xxl på Meguiars microfiber cutting disc, Sedan Carpro essence efter. Eller kanske köra på Meguiar's DA Microfibre Cutting Disc och tillhörande Meguiar's DA Microfibre Correction Compound D300 sedan deras Meguiar's DA Microfibre Finishing Disc och deras Meguiar's DA Microfibre Finishing Wax.
Tänkte lägga ESCLATE och sedan 2 lager Master sealant som skydd vad tycker ni är bäst av dessa 2 eller har ni andra tips på bra medel.
-
- Medlem
Äntligen kom min ny bil en Kia sportage 2016 CRDI 2.0 AWD Automat, GT Line . Otroligt skön bil underbara lädersäten och bra komfort och rymlig hyfsat drag 185 häst bara. Underbar mjuk växling i automat lådan. Riktigt lyft på min gamla ceed men även mot den äldre Sportagen helt annan bil detta
- korvis
- Trogen Medlem
Inget För hundra gubbar av KIA men nu börjar dom ju bli riktigt fräcka! ![ja :nicka](./images/smilies/nicka.gif)
![ja :nicka](./images/smilies/nicka.gif)
-
- Medlem
Ha ha håller med men denna så har dom fått till tycker jag både komfort och utseende grymt nöjd. Sedan är den bra mycket långt ifrån den gamla tråkiga inredningen på sydkoreanska bilar. Ska ordna lite bilder inifrån jag själv har alltid varit en BMW fantast men dom närmar sig mer och mer kan jag säga.korvis skrev:Inget För hundra gubbar av KIA men nu börjar dom ju bli riktigt fräcka!
- korvis
- Trogen Medlem
Inget f-n av KIA skulle det va.
Knepig svordomskontroll![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Knepig svordomskontroll
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- progge
- Moderator
Men den fungerarkorvis skrev:Inget f-n av KIA skulle det va.
Knepig svordomskontroll
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020![ja :nicka](./images/smilies/nicka.gif)
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
![ja :nicka](./images/smilies/nicka.gif)
- korvis
- Trogen Medlem
Så sant, Progge ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- Medlem
Nu har jag äntligen kunnat börja polera lite försiktig efter min skada i fingret 2 senor som gick av lång rehab.Var extremt repig i lacken och dassig plockade kanske ca 70-80% repor men glansen blev jag nöjd med.
Tvätt
Krystal kleen detail brake away på fälgarna plus Carpro perl på däcken
Deagreser wet Plus skummad med Blizzard force
Bilt Hamber Korrosol
Arti green över hela bilen
Tvättad med Bramley Bubble Bath
Sedan clay duk
Polering
Polerad med Rupes mark II ocg Rupes mini S20 black på navy spider
Lagd med rupes mini Polish angel ESCLATE LOTION 1 lager
Lagd med Rupes mini Polish angel Master sealant 2 lager
2 lager Krystal Kleen detail MIST X
Tvätt
Krystal kleen detail brake away på fälgarna plus Carpro perl på däcken
Deagreser wet Plus skummad med Blizzard force
Bilt Hamber Korrosol
Arti green över hela bilen
Tvättad med Bramley Bubble Bath
Sedan clay duk
Polering
Polerad med Rupes mark II ocg Rupes mini S20 black på navy spider
Lagd med rupes mini Polish angel ESCLATE LOTION 1 lager
Lagd med Rupes mini Polish angel Master sealant 2 lager
2 lager Krystal Kleen detail MIST X
- Perra83
- Entusiast
Kanonblank riktigt snyggt!!!
Är det Rupes 15 el 21 du har?
Är det Rupes 15 el 21 du har?